REGISTRACIJA PRIVREDNOG DRUŠTVA ILI PREDUZETNIKA U APR-U
Osnivanje preduzeća počinje upisom u privredni registar i podnošenjem registracione prijave na propisanom obrascu APR-a. Rok za odlučivanje da li će prijava biti usvojena ili odbačena je najviše 5 radnih dana, počevši od datuma prijema dokumentacije u Registar. Ukoliko su ispunjeni svi uslovi donosi se rešenje o osnivanju, odnosno odluka i rešenje da se prijava usvaja, a zatim se ista objavljuje na sajtu APR-a.

Za registrovanje preduzetnika i za osnivanje DOO u Srbiji postupak nije isti jer se dokumentacija potrebna za osnivanje razlikuje. Za otvaranje DOO postupak je složeniji i potrebno je prikupiti više dokumentacije.
Detaljnije informacije vezano za osnivanje preduzeća možete pronaći na internet stranici Agencije za privredne registre Republike Srbije.
PRIJAVA U PORESKOJ UPRAVI
Nakon završene registracije u APR-u, neophodno je podneti poresku prijavu u nadležnoj filijali Poreske uprave da bismo se firma evidentirala kao novi poreski obveznik. Prethodno pomenuta prijava predstavlja ujedno i prijavu za porez na dobit radi utvrđivanja akontacionog poreza. Zakonski rok za predaju poreske prijave je 15 dana od datuma osnivanja firme, odnosno od datuma donošenja Rešenja o registraciji iz APR-a.
Poreska prijava se može poslati i elektronski putem servisa ePorezi. Za elektronsko podnošenje poreskih prijava potrebno je da imate elektronski potpis, odnosno kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis.

IZRADA PEČATA
U skladu sa izmenama i dopunama Zakona o privrednim društvima stupile su na snagu nove izmene, pa tako od 01. oktobra 2018. godine upotreba pečata nije više obavezna za privredna društva.
Preduzetnici i privredni subjekti nemaju više obavezu da u toku poslovanja koriste pečat za overavanje pisanih akata i poslovne dokumenacije.Takodje, za pravna lica i preduzetnike nije obavezna ni upotreba pečata u bankama, odnosno u oblasti platnog prometa. To je moguće samo ukoliko se podnese pisani zahtev banci u kome se vi kao pravno lice izjašnjavate da nećete koristiti pečat.
OTVARANJE POSLOVNOG RAČUNA
Za otvaranje poslovnog računa potrebno je podneti osnovnu dokumentaciju:
- zahtev za otvaranje poslovnog računa,
obrazac overeni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje (OP obrazac overen kod javnog beležnika), - odluka ili rešenje o usvajanju registracione prijave osnivanja iz APR-a,
- karton deponovanih potpisa banke,
- dokaz o identitetu,
- prateća dokumentacija banke (Ugovor, Nacrt ugovora i slično).
Dokumentacija koja se prilaže za otvaranje poslovnog računa može se razlikovati od banke do banke, ali je osnovna i u svim bankama obavezna dokumentacija gore navedena. Pored toga, naglasićemo i da je u praksi za otvaranje poslovnog računa za DOO često potrebno priložiti i dodatne dokaze: kopija Osnivačkog akta i fotokopija Statuta društva.
Agencija Actarius može Vam pomoći da se ispoštuju sve zakonske procedure i rokovi prilikom osnivanja preduzeća ili preduzetničke radnje kako bi se taj postupak okončao bez poteškoća, bez grešaka i veoma brzo .
Kontaktirajte nas za više informacija!
